Taky to znáte, každý krizi máme, ale ne každému se projevuje na stejném kilometru. U mě je to spolehlivě někde 80 kilometr. Takhle si
pěkně běžíte a najednou prásk, a tělo vypoví službu, mozek se vás snaží
přesvědčit, ať se na to vyserete a jedete domů pěkně do postele či do nejbližší
hospody. Můj největší protivník na všech závodech i při lezení v horách na
ostrých hřebenech jsem já sám osobně. Miluju tu euforii, kdy běžím lehce,
všechno jde jak na drátkách a prostě si jen užívám, že jsem, že mohu maximálně
tak nadávat na Olafovy kilometry či kontroly nejlépe někde na posedu či na
nějaké osamělé skále. Pak to přijde…
občerstvovačka, bolest břicha, pokles nálady a hlásek tam vzadu se začne ozývat
„co tady děláš, vyser se na to, strašně tě bolí nohy, do cíle je to ještě
daleko“ atd. Největší krizi, kterou jsem dosavad ve své kariéře překonal, byla
krize na 85km Týnišťských šlápot. To byla krize, kdy jsem se probral v příkopě,
mezi tím jsem prý telefonoval se svým otcem, který si se mnou vykládal a asi se
mě snažil motivovat to nezabalit, chtělo se mi zvracet, ale překonal jsem to. A
nakonec jsem se probral takovým způsobem, že jsem ještě před cílem předběhl
mnoho běžců a dokončil na sedmém, pro mě nevídaném místě. V poslední době
jsem také hodně závodů nedokončil jako Thames Path 100 mílovka, nebo časté
vyhoření na LH24, kdy jsem se prostě nebyl schopný ze skvělého zázemí hotelu
zvednout a obkroužit další a další kolo kolem blikajícího monstra na vrcholu
beskydské Mekky. Také mě to potkalo na Jarním Šluknovsku, kdy mě převálcovalo
nesmrtelné trio maďarské lokomotivy Gábor, István a László. To pak prostě
člověk vzdá a říká si, co Ty vole tady chceš, když na to nemáš.
j
Dobře na toto funguje systém B7, kdy jde člověk závod ve
dvojici a přece nenechá člověk parťáka i přes všechny krušné chvíle ve štychu,
jo co by o tom mohl vykládat můj parťák Tomáš. Od přesunu do Anglie, soustavně
pracuju na své motivaci a schopnosti překonat tyto nástrahy. Začal jsem
používat mp3, snažím se si určit menší snadněji dosažitelné cíle, které když
splním mě naplňují a dodávají mi sílu do dalších bojů s mým podvědomím.
To, že každý den ráno vstanu a nehledě na počasí vyběhnu do práce, protože
přece i během závodů venku pořád slunce nesvítí. Důležité je nepodcenit
přípravu, protože první krizička vás prověří jak moc si věříte a přece
sebevědomí stoupá s narůstajícími kilometry ve vašem tréninkovém deníčku.
Můj deníček se pěkně plní, tak doufám, že nezklamu sám sebe a na dalším závodě
si to budu užívat ne jen do 85 km, ale třeba i na 110tém a cíl uvidím na
vlastní oči a ne jen na webu úspěšnějších souputníků.
Proto nepodléhejte falešné představě, že ono to nějak
dopadne, nedopadne. Každý kilometr je za odměnu, ale ta odměna přichází po
tvrdém tréninku a času, který jsme investovali do přípravy. Člověka by to pak
dříve či později přestalo bavit. A ta zábava a zážitky jsou přece to, co nás na
ty páteční noční starty staví všechny vedle sebe, ať už chodce nebo běžce,
nováčky či staré matadory.
A jak jsi na tom TY? Jsi připraven?
Buď to nepíšeš ty a nebo jsi konečně dospěl, bratře :-*
OdpovědětVymazatBeru to jako ze se ti to čte dobře:)
OdpovědětVymazatrespekt zbynku :) MP
OdpovědětVymazatMP :) takových jménokombinací znám moc, budu to brát multipochvalně. :D
OdpovědětVymazatber to jako pinďa .)
OdpovědětVymazatPěkně napsane :)) I pár výkřiků si sebral z mé hlavy :))
OdpovědětVymazatNo zvracet v prikope, skoro umirat a dokoncit 7, to si myslim se mi hned tak nepodari..:)
OdpovědětVymazatDrzim palce. 12:)
Tam to bylo hodne ovlivnene slunickem, pres odpoledne teploty byly kolem 32 stupnu bez moznosti nejakeho velkeho stinu..pak je to hned, doslechl jsem se ze ted jsou ty teploty jeste vetsi, takze soustrast
OdpovědětVymazatDíky hezky napsané taky jsem se tam našel:o) budu tedy bojovat dál:o))
OdpovědětVymazat